SUPPLY AND DEMAND : THE ART OF SHEPARD FAIREY / SHEPARD FAIREY 

Obey: Supply & Demand : The Art of Shepard Fairey

Obey: Supply & Demand : The Art of Shepard Fairey

It's hard to imagine that almost 20 years have passed since then-teenager Shepard Fairey began to plaster the urban landscape with stickers of his own design, featuring the now ubiquitous Andre the Giant, and one single word:"OBEY." What began as a simple extension of rattlecan art soon evolved into a full-scale cultural revolution. While Shepard's visuals have constantly evolved over time, at once reflecting and creating the cutting-edge design styles of the day, his message remains hauntingly the same: OBEY! Now, after years of creating concert posters, Shepard Fairey gets rock star treatment himself with the publication of Supply and Demand, a massive career-to-date retrospective. 350 pages of etailed color in a museum quality binding is just what the Giant ordered, so grab a copy of this while you still can.
http://www.greenapplebooks.com/cgi-bin/mergatroid/nex113.html

Shepard Fairey(シェパード・フェアリー)アメリカ【1970−】
グラフィックアーティストであるシェパード・フェアリーの行うプロジェクトの一つが『Obey Project』です。スタートは1989年、プロレスラーのアンドレ・ザ・ジャイアントの顔をモチーフにしたポスターやステッカーを世界中にばらまき、そのゲリラ的な手法と【OBEY(従え!)】という強烈なプロパガンダ的メッセージで話題を集めました。「ストリート=情報」という図式を世界規模で体現したこのプロジェクトを成功させた後も、精力的な活動を行っており、その分野もアパレルやドキュメンタリーフィルムなど様々な方面に飛躍しています。
http://www.fender.jp/new/detail.php?aid=fw_0235

ストリートグラフィティ・ミーツ・ロシア構成主義プロパガンダアートのエクストリーム的展開。《OBEY》=『服従せよ』という強力なタイポグラフの踊るステンシルを模した白黒のポートレイト。それはスターリン、レーニン、毛沢東チェ・ゲバラに始まり、パトリシア・ハースト、アンディ・ウォーホールジョン・ライドンパブリック・エナミーボブ・マーリーへと到る。その合言葉は革命と変革。そしてラテン・アメリカの熱狂と煽情と硝煙の匂い。ポップ・アート・ゲリラ、シェパード・フェアリーのアートは今日も世界のどこかのストリートに”革命”のしるしを刻み付けてゆく。


この辺で作品が見られます。
http://www.ox-op.com/obey/index.html
http://artazart.com/fr/photos.php?id=2639#
http://www.youworkforthem.com/product.php?sku=P0763